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新型コロナウイルス感染症拡大に伴う総額3億円の緊急修学支援について

2020年05月13日更新

   本学では新型コロナウイルス感染症の拡大の影響を鑑み、前期ならびに第1タームの授業は、対面授業を行わず、原則としてWEBを活用した遠隔授業を行っています。また、政府による緊急事態宣言の発出を受け、キャンパスへの入構を禁止したことで、留学やクラブ活動などの課外活動および研究活動などが制限されています。
   上記のような状況に対しても、感染防止に努めつつ、ICT環境の整備を新たに行い、授業をはじめ就職個別相談、留学個別指導などをオンラインで行ない、従来どおり質の高い授業・支援を心がけて取り組んでいます。今後も、学び続けるための環境をできる限り整備していくことが最も重要であると考えています。
   つきましては、新型コロナウイルス感染症の拡大により、家計急変などの経済的な困難を少しでも緩和するとともに、遠隔授業の受講に必要な機器や通信環境などを整備する補助としていただくため、下記のとおり総額約3億円の緊急修学支援策を講じましたので、お知らせいたします。

  1. 緊急修学支援金について
    新型コロナウイルス感染拡大の影響に伴う家計急変などの経済的な困難の緩和として、また、遠隔授業の受講に必要な機器や通信環境などを整備する補助として、修学意欲があるにも関わらず、修学の継続が困難な学生に対して支援金を支給いたします。
    (1)
    保護者等の失業、廃業、収入激減、家計急変に伴う経済的支援
    一名あたり30万円を上限として支給
    ※高等教育の修学支援新制度との併用は不可。
    (2)
    その他 学生本人の経済的な困窮の状況緩和や、遠隔授業の受講に必要な機器や通信環境の整備等を補助する修学支援
    一名あたり3万円を支給
    ※上記(1)の経済的支援および国の緊急支援事業との併用は不可。
    【申請方法、申請要件、支給時期および方法】
      5月下旬を目処に別途ご案内いたします。個別のお問い合わせはお控えいただきますようお願いします。
  2. 前期学費の納入期限の延長について
    前期学費の納入期限を7月16日(木)まで延長いたします。
    学費負担者の経済状況の悪化を鑑み、前期学費の準備に時間を要する学生に対して、納入期限を7月16日(木)まで延長いたします。
  3. オンライン教育の充実
    本学では、通常どおり4月10日にオンラインでの授業をスタートしており、オンライン環境を拡充するべく以下の施策に取り組んでいます。なお、オンライン授業の受講に必要な機器(ノートパソコンやWi-Fi機器等)の貸し出しについては、支援を準備しております。
    OGU-Caddie(LMS:Learning Management System)へのアクセス環境の補強
    リアルタイム配信講義(Zoom、Google Meetなどを使用したオンライン授業)の拡充
    VPN接続による図書館データベース検索
    教科書等書籍のWeb申し込みおよび郵送対応に伴う調整
    貸し出しノートパソコン(調整中)※ただし、台数には限りがあります。
    貸し出しWi-Fiルーター(調整中)※ただし、台数には限りがあります。

    ※貸し出し機器の申請方法等詳細は、決まり次第お知らせいたします。

以上

Regarding the 300 million yen emergency study support in response to the spread of COVID-19 infections.

Updated May 13, 2020

   Taking into account the influence of the spread of COVID-19 infections, our university will not be holding face-to-face classes for the entirety of the 1st term of the 1st semester, and in principle classes are being conducted using online methods. Furthermore in compliance with the government's state of emergency declaration, we are prohibiting access to campus and extracurricular activities such as study abroad, club activities and research based activities.
   Beyond this we are working hard to provide the same high level of education and support that is expected of us by making improvements to our IT environment to provide lessons, career consultations, study abroad guidance and more, all while taking care to prevent infections. Moving forward, we believe that it is of utmost importance to maintain an environment suitable for learning.
   Considering this, and the spread of COVID-19 infections, in order to help alleviate financial difficulties such as sudden changes in household income, as well as to assist in providing equipment to facilitate online learning, we are pleased to inform you that we are implementing emergency study support measures, as described below, totalling approximately 300 million yen.

  1. About Emergency Study Support
    As a means to alleviate financial difficulties such as sudden changes in household income due to the spread of COVID-19 infections, and as an aid to provide and maintain equipment necessary for the communication required for online classes, we will provide support to students who are having difficulties continuing their studies despite the desire to learn.
    (1)
    Financial support related to unemployment of parents, closure of business, sharp decrease in income, sudden changes in household budget.
    Support payments of up to 300,000 yen per person
    ※Cannot be used in combination with the new higher education support system.
    (2)
    Other study support to alleviate the financial struggles of the student themselves and to assist in the provision of equipment necessary for taking online classes.
    Support payments of up to 30,000 yen per person.
    ※Cannot be used in combination with the financial support listed in (1) above or the new higher education support system.
    [Application method, application requirements, payment period and payment method]
      We aim to inform you in more detail in late May, so please refrain from making individual inquiries.
  2. Regarding the extension of the payment deadline for the 1st semester.
    The deadline for payment for tuition fees for the 1st semester will be extended until Thursday July 16th.
    Taking into account the current economic situation of those responsible for paying tuition fees, the deadline for payment of 1st semester tuition will be extended to Thursday July 16th to provide some time to make preparations.
  3. Improvements to online education
    Our university started our classes online at the start of the school year on April 10th, and we are working on the following measures in order to expand our online environment. Furthermore, we are preparing support to allow the renting out of equipment necessary for taking online classes (laptop computers, Wi-Fi equipment, etc.)
    Reinforcing the access environment of OGU-Caddie (LMS: Learning Management System)
    Expanding the use of real time lectures (online lessons such Zoom, Google Meet, etc.)
    Library database search by VPN connection.
    Web application and delivery for textbooks and other books.
    The lending of laptop computers (under consideration) ※Number of units available are limited.
    Rental Wi-Fi routers (under consideration) ※Number of units available are limited.

    ※Details on how to apply for rental equipment will be announced as soon as it is decided.

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